Cum sa treci de la offline la online - tranzitia in comert

Acasa > Forum > Stiri / Noutati > Cum sa treci de la offline la online - tranzitia...
  1.  Postat de contabilitate septembrie 2006


    Pentru comerciantii ce detin deja un magazin traditional, oportunitatea deschiderii unui magazin online complementar este imensa, tinand cont ca unele lucruri sunt mai usor de gestionat - stocul deja exista in offline, deci practic doar se realizeaza o noua reprezentanta de vanzari, un birou de vanzari cu plata alternativa.

    De multe ori insa, ideile noi si tendintele noi pot sa provoace temeri pentru comerciantii traditionali. Adaugarea unei platforme online la cea offline poate aduce totusi profit suplimentar, pasul putand sa fie chiar decisiv. In acest sens, ziarul financiar exclusiv electronic www.SMARTfinancial.ro a discutat cu oficialii procesatorului de plati online Gecad ePayment despre oportunitatile deschiderii unui magazin electronic de catre un antreprenor ancorat in offline.

    "Promovare, seriozitate, flexibilitate - sunt trei reguli care se aplica la fel de bine comertului online, ca si celui clasic. Comertul prin internet impune insa un alt stil de structurare a afacerii si de abordare a clientilor. Clientii sunt diferiti, "vitrinele" sunt diferite, plata si livrarea produselor sunt diferite, iar succesul magazinului va depinde de adaptarea la aceste conditii".

    "Primul factor care conditioneaza intreg comertul online in Romania este deschiderea publiculului catre un mod alternativ de cumparaturi. Piata de e-commerce la noi in tara este inca in primele etape de formare, volumul realizat anul trecut fiind estimat la 10 mil euro - rezultat in urma platilor online prin card bancar în magazine virtuale autohtone", au explicat cei de la Gecad ePayment, raspunzand astfel la intrebari adresate de www.SMARTfinancial.ro.

    In concluzie, oficialii Gecad ePayment au subliniat ca este foarte important sa iti cunosti publicul, sa gasesti instrumentele si canalele potrivite pentru a-i atrage catre magazinul tau, iar apoi, cel mai important, sa îl tratezi în cel mai profesionist mod cu putinta. Cumparatorii online gasesc mai repede cele mai bune oferte, ies rapid de pe un site unde nu au gasit produsul dorit, un pret convenabil sau conditii de livrare satisfacatoare.

    "Cateva exemple concrete: pentru a atrage publicul catre magazinul tau este nevoie de promovare, prin diverse metode cum ar fi reclame online sau offline, reclame tip pay per click, SEO (search engine optimization), articole, comunicate de presa postate pe alte site-uri si lista poate continua. Pentru a avea o rata buna de conversie a vizitatorilor în cumparatori site-ul trebuie sa aiba o functionalitate ridicata (elemente de navigare, interactiunea cu vizitatorul, etc.)".

    Premisele pentru un comert electronic sanatos exista: creste constant nivelul de acces la Internet, sporeste numarul de carduri activate pentru plata online, iar serviciile de curierat s-au imbunatatit. Fata de mediul clasic, internetul evolueaza mult mai rapid si impune atitudini si practici noi. Succesul unui magazin online depinde de cat de rapid si de bine stie sa se adapteze si sa raspunda cerintelor mereu crescute ale vizitatorilor. Un comerciant cu succes in offline, oricum, ar trebui sa fie increzator si intr-o experienta de succes pe internet.



    Sursa: SMART financial - SMARTfinancial ©