Romanii sunt mari amatori de afaceri si tentati de piata de capital

Acasa > Forum > Stiri / Noutati > Romanii sunt mari amatori de afaceri si tentati ...
  1.  Postat de contabilitate septembrie 2006


    Atunci cand vine vorba de investitii, romanii se dovedesc in 2006 mult mai putin conservatori decat in alti ani. Depozitele bancare clasice, conturile curente si banii tinuti in casa ii atrag pe tot mai putini romani, mai ales in conditiile in care dobanzile acordate de banci au scazut foarte mult, iar mass-media a mediatizat intensiv celelalte oportunitati de investitii si economisire, mai avantajoase decat cele clasice.

    Un sondaj realizat de publicatia financiara exclusiv electronica www.SMARTfinancial.ro pentru www.SMARTbank.ro in perioada 24 aprilie 2006 - 16 iunie 2006 a relevat toate cele de mai sus. La intrebarea "Dintre metodele de mai jos, pe care o preferati in cea mai mare masura atunci cand vine vorba de economisire - investitie?", vizitatorii SMARTfinancial.ro au votat cel mai mult optiunea "Afaceri personale" - 24%, urmata la mica distanta de "Piata de capital" - 21%.

    Rezultatele dovedesc astfel spiritul intreprinzator al romanilor, in conditiile in care aproape un sfert dintre cei chestionati ar investi banii in afaceri. Nu trebuie insa inteles ca un roman din patru ar porni in business pe cont propriu, pentru ca sondajul este relevant pe categoria de vizitatori a www.SMARTfinancial.ro - clasa medie si clasa business, venituri medii si mari, studii medii si superioare, mediul urban, varsta 18 - 45 de ani, persoane dinamice, deschise spre nou.

    "Tinand cont ca sondajul si-a propus sa analizeze perspectiva unui anumit segment, limitat, de populatie, faptul ca 881 de persoane au raspuns la intrebarea postata pe www.SMARTfinancial.ro poate fi considerat un sucess al cercetarii", a declarat Razvan Iancu, coordator al proiectului SMARTfinancial.ro, care a precizat ca sondajul a avut limitare la vot per IP.

    Conform aceluiasi sondaj, depozitele bancare sunt preferate de doar 14% dintre cei ce au raspuns, iar conturile curente de doar 3%. O ascensiune interesanta este cea a fondurilor de investitii, cu un rezultat de 13%, lucru ce indica faptul ca romanii din targetul indicat mai sus tind sa uite de experientele gen FNI si sa perceapa altfel fondurile deschise de investitii propuse in acest moment de societatile specializate din piata.

    Prin fonduri de investitii si piata de capital, se ajunge la un rezultat de 34% pentru aceasta metoda de economisire ce implica si riscuri, dar si castiguri potentiale destul de mari. Interesant este faptul ca sondajul s-a suprapus cu o perioada de cadere a bursei, fapt care insa nu a afectat apetitul investitional al romanilor.

    Mai exista si persoane care prefera sa isi tina economiile in casa, 12%, probabil cei dezamagiti de dobanzile bancare si care prefera sa consume in viitorul apropiat, in dauna economisirii sau a investitiilor. Un alt lucru demn de mentionat este ca 9% dintre cei ce au votat pe www.SMARTfinancial.ro sunt interesati sau deja sunt implicati in investitii mai putin conventionale pentru Romania - investitii in aur (5%) si investitii in arta (4%). Alti 4% dintre vizitatori prefera alte metode de investitie si economisire decat cele propuse de initiatorii sondajului.

    "Ceea ce este poate cel mai interesant in rezultatele ultimului sondaj oferit publicitatii de www.SMARTfinancial.ro este diversificarea extrema a metodelor de economisire-investitie alese de romanii din mediul urban, clasele medie si business", a completat Razvan Iancu. Sondajul a fost realizat pentru www.SMARTbank.ro, un alt proiect al grupului de new-media SMART press.



    Sursa: SMART financial -  Â©SMARTfinancial