Bancile isi agata clientii pe net

Acasa > Forum > Stiri / Noutati > Bancile isi agata clientii pe net
  1.  Postat de contabilitate octombrie 2006

    Tot mai multe banci au inceput sa introduca "clikul pentru credite".


    Tot mai multe banci incep sa „agate” clienti pe internet. Raiffeisen, cea de-a treia banca din sistem, a anuntat ieri ca imprumuturile din portofoliu destinate persoanelor fizice pot fi accesate si on-line.

    Banca a incheiat doua parteneriate cu doua site-uri - creditul.com si finzoom.ro. Cei care intra pe unul dintre cele doua site-uri, dupa ce compara oferta de imprumuturi oferite de institutiile de credit, au posibilitatea de a incepe procesul de contractare a unui credit printr-un simplu click.

    Invazia ofertelor pe www

    Tot mai multe banci incep sa utilizeze canalul de vanzare numit internet. Finzoom oferea deja aplicatii similare pentru alte patru banci. Site-ul negociaza in prezent cu inca cinci-sase institutii de credit pentru a dezvolta astfel de aplicatii, potrivit directorului general, Irina Chitu. Alte banci ofera credite on-line numai prin intermediul paginilor de web proprii.

    Este cazul primelor doua banci din sistem - BCR si BRD. BCR a lansat acest serviciu in urma cu sase luni, iar BRD, in urma cu trei ani. Pe site-urile celor doua banci pot fi comandate si carduri. Reprezentantii Finzoom afirma ca, in aproximativ o luna, pe site vor putea fi comandate si carduri la bancile partenere.

    Cum functioneaza

    Clientul completeaza pe pagina de web a bancii un formular: ce tip de credit vrea sa ia, in ce moneda, in cat timp vrea sa ramburseze imprumutul. Aceeasi procedura este si pe site-urile care furnizeaza informatii despre ofertele de creditare ale bancilor. Acestea le ofera insa vizitatorilor si posibilitatea de a compara dobanzile si comisioanele percepute de mai multe banci la imprumuturi.

    Astfel, oricine poate compara ofertele bancilor fara sa fie nevoit sa deschida usile mai multor unitati ale diferitelor institutii de credit si fara a sta la cozi la ghisee.

    Ce e in spate

    Dupa ce da click-ul final la cererea de credit on-line, persoana interesata ajunge la un departament specializat al bancii de la care urmeaza sa fie contractat imprumutul. Ofiterii de credit ai respectivei banci urmeaza sa o contacteze telefonic sau pe e-mailul pe care l-a completat in cererea de pe internet. In cazul unor banci, pre-aprobarea creditului se face on-line, in cazul altora, ofiterii de credit il suna pe potentialul client, iar acesta obtine pre-aprobarea imprumutului la telefon.

    Odata ce se obtine aceasta pre-aprobare, clientul stabileste sucursala bancara de la care prefera sa ia imprumutul, data si ora la care vrea sau poate sa ajunga la banca.

    Totodata, bancile au pe site-urile proprii sau pe cele care ofera informatii despre credite formularele care trebuie completate de client si de firma la care lucreaza acesta. In momentul in care ajunge la banca, singurul lucru pe care il mai are de facut este sa depuna formularele completate. Urmeaza apoi ca ofiterul de credit sa se uite pe formularele completate si ca dosarul de credit sa fie aprobat de banca.

    Sursa: EVZ